Kundesupport/FAQ

Her finner du ofte stilte spørsmål om KS Komplett.

Vi vil legge ut nye svar fortløpende.

Generelt

  • Nederst på oppdragsavtalen står det at det er versjon 2 (okt 2017). Har jeg en gammel versjon?

    Svar:

    Nei, dette er rett. Dette dokumentet ble opprettet for første gang i oktober 2017, men er kontrollert flere ganger etter det uten at siste dato for godkjennelse kommer frem. Se på de andre vedleggene, så ser du at det er andre, nyere datoer på disse.

  • Kan man redigere malene i nettversjonen?

    Svar:

    Både dokumentene som lastes ned ferdig utfylt fra en veileder, og de du velger å laste ned som word-mal kan redigeres etter at de er lastet ned.

    Dersom du benytter en veileder vil det i siste steget bli generert ferdige dokumenter for nedlastning. Last ned dokumentene, og sjekk om de er ok før du velger «Lagre som endelig».

    Dersom du ønsker å gjøre endringer i det du har fylt ut i veilederen, kan du (så lenge du ikke har valg «lagre som endelig») velge å gå tilbake til ønsket steg, og endre informasjonen der.

    Veiledere som du har startet på en kunde, men ikke trykket «Lagre som endelig» på – vil kunne startes opp igjen fra fliken «Kunder». Hvis du velger en kunde der, og så vil få opp en liste over «Veiledere i arbeid».

  • Hvordan bruker jeg skjemaene i Word og Excel?

    Svar:

    Du laster ned Excel- eller Word- malen og lagrer den lokalt hos deg. KS Komplett er ikke et arkivsystem, så derfor skal hver enkelt bruker lagre dokumentene hos seg selv.

  • Kan man redigere malene i nettversjonen?

    Svar:

    åde dokumentene som lastes ned ferdig utfylt fra en veileder, og de du velger å laste ned som word-mal kan redigeres etter at de er lastet ned.  
       
    Dersom du benytter en veileder vil det i siste steget bli generert ferdige dokumenter for nedlastning. Last ned dokumentene, og sjekk om de er ok før du velger «Lagre som endelig».  

    Dersom du ønsker å gjøre endringer i det du har fylt ut i veilederen, kan du (så lenge du ikke har valg «lagre som endelig») velge å gå tilbake til ønsket steg, og endre informasjonen der.  

     Veiledere som du har startet på en kunde, men ikke trykket «Lagre som endelig» på – vil kunne startes opp igjen fra fliken «Kunder». Hvis du velger en kunde der, og så vil få opp en liste over «Veiledere i arbeid».  

     

Abonnement og innlogging

  • Skal jeg benytte medlemsnummer (aktørid) eller epostadresse til innlogging på KS Komplett?

    Svar:

    Medlemsnummer kan benyttes som pålogging på samme måte som den personlige eposten. Eposten må være personlig og ikke eksempelvis post@byra.no hvis det er flere i bedriften som skal ha tilgang til KS Komplett.

  • Jeg har glemt passordet mitt.

    Svar:

    Velg "Logg inn" fra forsiden. Trykk "Glemt passord". Oppgi ditt medlemsnummer eller registert e-postadresse i Regnskap Norge for å få tilsendt engangspassord. Du vil få beskjed om å endre dette ved første innlogging.

  • Når jeg prøver å logge inn på www.kskomplett.no får jeg feilmeldingen:  «Din bruker har ikke aksessrettigheter». Hva er galt?

    Svar:

    I 9 av 10 tilfeller skyldes denne feilmelding epost-duplikater i systemet vårt. KS Komplett krever unike epost-adresser på alle aktører (både regnskapsbedrift og ansatt). 

    Dere kan rette det selv via bedriftsprofilen på regnskapnorge.no, eller ta kontakt med medlemssenteret vår. 

Integrasjon med eksterne systemer

  • Jeg trenger hjelp til bruk av KS Komplett i PowerOffice

    Svar:

    Da må du ta kontakt med Poweroffice. Les mer her. 

  • Hvordan aktiverer jeg KS Komplett i Visma Byrå?

    Svar:

    Først må du tegne abonnement på begge tjenestene, deretter følger du denne oppskriften

Veiledere

  • Kan man laste ned oppdragsavtalen samlet?

    Svar:

    I siste steget av veilederen for oppdragsavtalen, får du muligheten til å laste ned alle genererte  dokumenter i en samlet zip-fil.

  • Navnet på regnskapsbedriften vår skrives med store bokstaver i KS Komplett – hvordan kan jeg endre?

    Svar:

    Dette kan dere endre på bedriftsiden på regnskapnorge.no

  • Hvordan kan jeg endre dato (eller andre opplysninger) i oppdragsavtalen som jeg startet for en stund tilbake? 


    Svar:

    Du kan selvsagt endre opplysningene i dokumentene du lastet ned. Men du har også anledning til å gjøre det via veilederen.

    Dersom du ikke har klikket «Lagre som endelig» kan du gjenoppta veilederen, og endre datoen ved å gå tilbake et steg i veilederen.  
     
    Oppskriften er slik:  

    • Logg inn på KS Komplett, klikk på kundefliken øverst og velg den aktuelle kunden. 

    • Dersom «Oppdragsavtale med bilag» står på listen over veiledere i arbeid,  
      klikker du på denne og velger deretter «Gjenoppta veileder».  

    • Klikk deretter på «Forrige steg», for å klikke deg tilbake til steget der du kan endre dato for oppdragsavtalen 

    • Etter å ha endret dato, klikker du på neste for å fullføre veilederen igjen. 

    Dersom «Oppdragsavtale med bilag» ikke kom opp på listen undre veiledere i arbeid, er det fordi du allerede har klikket på «Lagre som endelig».  Da må du kjøre veilederen på nytt for kunden. Systemet vil huske en del fra det som er fylt ut tidligere, men du må likevel gå gjennom alle stegene. 

    (Alternativet er å kjøre en søk-og-erstatt på dokumentene du genererte tidligere.) 

Kontakt oss

Send en epost til medlemssenter@regnskapnorge.no hvis du ikke finner svar på supportsidene.